Doorgaan naar hoofdcontent

Alice I uit "Mijn tas"

 photo De tas_zpsy4qjrb1o.jpg

Toen ik net een mijn naaimachine had, grapte k. dat ik wel een mooie tas voor haar mocht maken. Dat zou een hele uitdaging zijn en waar ik normaal opgeef. Nam ik deze uitdaging aan. Een tas met alles erop en eraan. Terwijl ik nog maar net mijn naaimachine had. 

 photo IMG_1908 nieuw_zpsn6muhkmi.jpg

Gelukkig had ik een paar maanden te tijd, want haar verjaardag was pas in juni. Wat betekende dat ik 3 maanden te tijd had. Ik had voor kerst een mooi boek gekregen; Mijn tas - Elisanne & Fynn. Voor vele van jullie een bekend boek. Daar had ik ook mijn eerste tasje uit gemaak, dus het begin was er. 

Toen werd het tijd voor een model te zoeken. Ik wist dat die voornamelijk groot moest zijn, en ik kon niet kiezen uit de modellen in het boek. Ik had de Alice al op het oog, en toen K. op visite kwam toch maar even na gegaan of ze het leuk vond. Gelukkig had ik het goed, en vond ze het een leuke tas en mocht ik mij er helemaal op uit leven. 

 photo IMG_1912_zpssk6kh2q0.jpg

Ik heb bijna alles zelf gedaan. (behalve het laatste stukje paspel vast naaien. Dat ging elke keer mis)  alleen omdat ik graag meerdere vakken wilde in de tas. Werd het iets meer werk. Gelukkig kon ik daarvoor terecht bij mijn tante. Samen hebben we het patroon aangepast zodat die perfect zou zijn. Ze heeft mij gelijk geleerd hoe je dat het beste kan doen. Zodat ik de volgende keer zelf aan de slag kan gaan.

 photo IMG_1920_zpscnh99hj4.jpg

De keren daarop ben ik thuis en bij mijn tante aan de slag gegaan. Wat heeft het mij soms een frustratie gekost...De paspel werkte niet mee. Ik snapte op een gegeven moment niet meer wat ik waar aan moest naaien en ga zo maar door. 

Maar, ik heb niet opgegeven en het is gelukt! De Alice uit "mijn tas" is echt een aanrader! 

De rits kun je het beste nog wel inkorten. Mocht je ermee aan de slag gaan. Bij de Alice I is deze anders te lang. Waardoor je hem niet kan wegwerken. 

Reacties

  1. Hoi Anouschka, Deze Alice is ook mooi geworden! :) Wat fijn dat je zo'n handige tante hebt! Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

bedankt voor je berichtje <3!

Populaire posts van deze blog

Hiep hiep hoera, 23 jaar! bloggers in het zonnetje!

Gisteren ben ik 23 jaar geworden. Het was echt een super verjaardag! Eigenlijk had ik dit gister willen posten maar door de drukte heb ik er geen tijd meer voor gehad. Ik moest zelf haasten om een leuke outfit samen te stellen! Maar dat is gelukkig tegen goedgekomen! Om mijn volgers en bezoekers in het zonnetje te zetten heb ik een idee. Want ik vind dat iedereen wel eens in het zonnetje mag staan!

Spam je blog! Want dat vind ik leuk!

Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb er een paar lieve volgers bij. Super leuk en gezellig! En natuurlijk al jullie lieve reacties in de tijd dat ik weg was.

Inspiratie Dierensokken en andere gekkigheden

Het begon ooit bij een schattig setje hieronder, en nu heb ik een sokkentik en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Maar elke keer als ik gekke/leuke of schattige sokken zie, dan moet ik ze gewoon meenemen! Ik word er vrolijk van, en dan zul je wel denken. Wie word er nou vrolijk van sokken? Nou, ik!! Als ik  's avonds mijn schoenen uit trek en mij allemaal kleuren tegemoet komen of een lachend gezicht, daar word ik gewoon vrolijk van. Zelfs na een drukke dag, een aangezien ik weet dat veel van jullie ook en zwak hebben voor schattig dingen. Besloot ik een inspiratie post te maken! Zie hier.. de leukste eb grappigste sokken die er zijn.